NAPOVEDNIK ZA MAREC IN APRIL 2025

Obalne galerije, 14. marec ― Otvoritev razstave Prepletanja v Galeriji Monfort v Portorožu Razstavni program 2025 se v portoroški Galeriji Monfort začenja s predstavitvijo prvega od dveh lanskih zmagovalnih projektov javnega poziva Odprta vrata. Na skupinski razstavi za naslovom Prepletanja se bo predstavilo 12 umetnic in umetnikov mlajše generacije. Vsi prihajajo iz Istre, ki je bila vedno območje prepletenih in
Galerija P74 na umetnostnem sejmu SPARK Art Fair Vienna 2025

Galerija P74 na umetnostnem sejmu SPARK Art Fair Vienna 2025

Center in Galerija P74, 14. marec ― Jože Barši, Klara Klausberger, 1997-2023, detajl postavitve Jože Barši, There are many answers to the question about why to grow vegetables, 1997 20. – 23. 3. 2025 SPARK Art Fair Vienna 2025 prostor F10, Marx Halle, Dunaj ______ Z velikim veseljem napovedujemo sodelovanje na mednarodnem sejmu sodobne vizualne umetnosti SPARK Art Fair Vienna 2025. Letos predstavljamo dela vrhunskega mednarodno uveljavljenega umetnika Jožeta Baršija, ki bodo na ogled na stojnici F10 v Marx Halle na Dunaju. Na sejmu, ki bo na ogled med 20. in 23. marcem 2025 se predstavlja 90 galerij iz 5 različnih kontinentov. Njegovo edinstveno razstavno arhitekturo navdihuje jeklena konstrukcija zgodovinske dvorane MARX HALLE. Model demokratizacije predvideva vse galerije z enako velikimi prostori in arhitekturno orientacijo. Galerija P74 je letos edina slovenska galerija ki sodeluje na sejmu SPARK. ______ Klara Klausberger je ime časopisa, ki ga je leta 1993 izdajal ob svojih razstavah. V prepognjenem formatu A3 je na nekaj straneh obravnaval teme kiparstva, arhitekture in reklame. Prva stran je bila namenjena reklamiranju tega, kar mu je bilo v tistem času všeč (šolsko pohištvo Jean Prouveja). Notranje strani je namenil besedilom o kiparstvu in arhitekturi. Na zadnji strani je objavil fotografijo svojega dela. V nulti številki časopisa je na prvi strani objavil stavek: ”Rad imam časopise in ne vem kaj bi s katalogi”. V času, ki tiskanim izdajam časopisov ni naklonjen, izpostavlja fizičnost časopisov, ki jih nabira dlje časa. Časopisni papir kot oblikovan nosilec časopisnih vsebin in raznolikost časopisov ga še vedno zanima. Prostor spreminja v notranjost velike trafike. Jože Barši (1955) je diplomiral na FAGG (arhitektura) in na ALUO (kiparstvo), kjer je opravil tudi specialko. Njegovo delo obsega raznolika interesna območja, od site-specific del do radijskega oddajanja kot prostora razstavljanja,

DIGITAL ON STAGE – Program mobilnosti

KIBLA, 14. marec ― DIGITAL ON STAGE – Program mobilnostiPrijavite se v program mobilnosti projekta Digital on Stage!Termina za program mobilnosti: Prvi teden: 29. 6. 20255. 7. 2025 Drugi teden: 6. 7. 202512. 7. 2025Lokacija: Kulturno izobraževalno društvo KIBLA, Maribor, Slovenija Rok prijave:4. 4. 2025Kaj je...

BOJAN MIJATOVIĆ: ŽIVALI IN PRIJATELJI

Obalne galerije, 13. marec ― Bojan Mijatović: Živali in prijatelji |  Fotografije –  Galerija Meduza, Koper, 25. 4.-7. 6. 2025 |  Otvoritev: petek, 25. 4. 2025, ob –  Kustosinja: Majda Božeglav Japelj   Konec aprila bo v koprski Galeriji Meduza razstavljal Bojan Mijatović. Za avtorja mlajše generacije (Ljubljana, 1989) vizualnih umetnikov, ki se je pred časom preselil v Koper, bo

Selini

UGM, 13. marec ― V odprtem ambientu Sodnega stolpa se zvočne kompozicije Petre Kapš in Nikosa Sotirelisa srečujejo, prepletajo, intervenirajo ena v drugo in ustvarjajo novo kozmično realnost.
Back2Back: Hannah Koselj Marušič (2025-03-14)

Back2Back: Hannah Koselj Marušič (2025-03-14)

DIVA video arhiv, 13. marec ― V okviru dogodkov Back2Back vabimo domače in mednarodne avtorice_, da predstavijo svojo produkcijo in vzpostavijo dialog z deli iz arhiva Postaja DIVA po lastnem izboru. Povabili smo umetnico Hannah Koselj Marušič. Sodelujejo: Zemira Alajbegović, Neven Korda, Jaka Vatovec, Martina Bastarda, Ocepek Mateja, Nataša Skušek, Sara Bezovšek, Sasha Ihnatovich, Jasmina Mustafić, Luksuz Produkcija, Evelin Stermitz, Nataša Prosenc Stearns. Pogovor in projekcija, 14. 3. 2025 v P...

Gala Čaki: Pokrajina notranjega jaza

KIBLA, 12. marec ― Gala Čaki: Pokrajina notranjega jaza21. 3.–26. 4. 2025MMC KIBLA/KiBelaVljudno vabljeni na odprtje samostojne razstave slikarke Gale Čaki Pokrajina notranjega jaza, ki bo v petek, 21. marca 2025, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela.VABILO (PDF)GALERIJSKI LIST (PDF)Njena dela buhtijo od...
SUZANA BRBOROVIĆ IN MITJA FICKO: FINE TUNING

SUZANA BRBOROVIĆ IN MITJA FICKO: FINE TUNING

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 10. marec ― Svoj pristop in odnos do slikanja bi lahko primerjal z avanturističnim potovanjem. Znana sta mi okvirna smer potovanja in katera sredstva vzamem s seboj. Vse drugo se zgodi na poti in sproti. Gre za prepustitev toku potovanja in bolj ko se spuščajo cilji, namere in pričakovanja, več presenečenj in iznajdb se lahko zgodi na poti (na sliki). Slikanje ima dosti opravka s telesom. Ne samo s fizičnim, grobo snovnim telesom, ki vodi čopič in dela poteze, ampak tudi s finosnovnim telesom, katerega del so tudi kvalitete občutenja. Prek kvalitet lastnega občutenja se lahko potopimo v polje bivanja. Med značilnostmi mojega telesnega občutenja bivanja so živo zgoščeno, kondenzirano energetsko udobje, nenehno polzenje, premikanje, celo brezmejno letenje. Dobro občutenje lastnega bivanja je notranja brezmejna kvaliteta. Ohranjata in poglabljata pa ga usmerjena pozornost, mehkoba in nenavezanost. Proces svojega dela bi lahko poimenoval tudi fluidna navigacija, kjer cilj ni končni objekt, ki ga je potrebno uresničiti, temveč izhodiščna točka poti, po kateri polzim, drsim z vsemi viri zaznavanja. Fine tuning = proces, rahločutno uglaševanje kakovosti in usklajevanja z materialnostjo poti. Mitja Ficko V svojem delu se osredotočam na bivanjsko tematiko, predvsem na razmerje med organskim obstojem in strukturo različnih sistemov okrog nas. Polje raziskovanja kompleksnosti naše eksistence se kaže v večplastnem ustvarjalnem procesu, kjer se barva postopoma nalaga s pomočjo slikarskih tehnik, ki se med seboj prepletajo in s katerimi na sliki pride do izraza odnos med gesto in linearno risbo. Nasproten proces se kaže v kolažih, kjer je med plastmi različnih materialov in barve možno zaznati prostor med njimi in posledično njihove sence. Tematsko se kolaži in slike dopolnjujejo, a vendar kažejo drugačen odnos do prostora. Medtem ko pri slikah velikokrat nalagam in s pomočjo lepilnih trakov odvzemam plasti barve, jih pri kolažih nalagam in jim šele z dviganjem od površine dam končno kompozi
še novic